1.Bevezetés


Idézet Komenczi Bertalan iskolaigazgatónak az Új Pedagógiai Szemle c. folyóiratban és http://www.oki.upsz.hu internet címen megjelent, Az információs társadalom és az oktatás címû cikkébõl.
„A telekommunikáció és a számítástechnika rohamos fejlõdése, valamint a két terület összekapcsolódásából adódó új kommunikációs, illetve információ-hozzáférési lehetõségek jelentõsen – talán alapvetõen – megváltoztatják életünk számos területét. A változások rendkívül gyors és expanzív jellegére utal az információs forradalom kifejezés. A társadalom "információs környezetének" radikális megváltozását érzékelteti az "információs társadalom" fogalom is. Különösen mélyreható változások várhatók az oktatás, a tanulás, a képzés és továbbképzés területén. Sokan gondolják úgy, hogy az új technológiák felhasználásában rejlõ lehetõségek komoly kihívást jelentenek az oktatás tradicionális rendszere és megszokott módszerei számára. Mi várható, mit remélhetünk, és mitõl kell tartanunk? Hogyan lehet felkészülni az információs korszakra? Mi az, amiben az oktatás segíthet? Honnan erednek és hogyan alakultak ki azok az eszközök, amelyek ezeket a gyors változásokat létrehozzák? Sokunkat foglalkoztatják ezek a kérdések."
A fent megfogalmazott gondolatok, kérdések az információt szervezetten közvetítõ „közeg", az iskola számára jelentenek elsõsorban kihívást. Nem lényegtelen tehát, hogy az ezen a területen tevékenykedõ pedagógusok, közigazgatási szakemberek, mikor és milyen eszközöket alkalmazva adnak útmutatást a felnövekvõ nemzedék számára. Megelõzik-e, vagy csak követni tudják azon technikai eszközök használatának alkalmazását, amelyek ismerete nélkül fennáll a behozhatatlan lemaradás veszélye?
A Mûvelõdésügyi és Közoktatási Minisztérium 1997-ben indított  Sulinet nevû programja, mely a magyar iskolák internetre csatlakozását tûzte ki célul, ezért bír olyan nagy jelentõséggel, s sokan méltán hasonlítják a Ratio Educatio-ban megfogalmazott reformokhoz.
Ez a dolgozat is azzal a céllal készült, hogy feltárja, elemezze és bemutassa az iskolai WEB publikáció készítését, amely a nem túl távoli jövõben napi hírforrásul szolgálhat.

Vissza a tartalomjegyzékre